søndag 23. oktober 2011

Merkelig kva du finne når du leita etter noke anna.....................

I dag har eg leita etter nokre bilder av is som eg har tatta på Herdla. Plutselig oppdaget eg nokre bilder av tidligere arbeid. Så eg tenkte eg kunne vise nokre bilder.

JENNY- KJOLEN :

En kolega av meg bestilte en Prikkete kjole til Jenten sin. Synst den vart utrulig skjønn. Mønsteret eg har brukt fant eg i et Ottobre blad. Det var vell egntlig en rosa selskaps kjole men eg fant ut at eg kunne bruke Mønsteret vist eg forandret litte grand på det. Kjolen er foret i overdelen og fast sydd underskjørt i linningen. Jenny ble kjempe gla og syntest den var god å svinge seg i. Eg kalle denne kjolen altid for Jenny-kjolen, så den blir hetende det.

VOKSE SKJØRTET TIL A-O






















Eg har en skjønn "stor" fadder jente (som snart blir 6 år)  Eg husker ikkje akkurat ka tid ho fikk dette skjørtet men husker utrulig godt komentaren eg fikk. Skjørtete er bare laget av noken stoff rester fra stoff og stil som eg kjøpte uten noken måt og meining. synst 19 kroner var billig og vertfall på et så herlig stoff. Eg har bare sydd det etter eget hode og hadde ingen mønster. det er egntlig bare en avlang firkant som eg har sydd sammen og satt strikk i.

Her kommer komentaren frå A-O : Oj, det va et kult skjørt....studerer det og strekker det ut i sin fulle bredde og sier : oj....... dette kan eg jo bruke helt til eg blir voksen, trur det passer til deg også mamma.

Ho har monge gull korn dinne Jenta.

SMYKKET :



Her er et mykke eg har laget til Styraren i Barnehagen. Ja der eg jobber. Husker heller ikkje helt ka tid men det falt vertfall i smak. Har sett henne i det flere ganger. Det er laga av en stilig knapp, vokset lin tråd, perler og glass skår som eg har plokka på Herdla. Eg har limt lintråden med super lim på glass skårene. Desverre kunne Eigaren med dele her en dag at det eine glass skåret hadde dåtte av, men ho hadde fiks det med noen nye perler så det ble brukandes igjenn. Eg synst den nye vrien også ble fint men det har eg ikkje bilde av.

God Søndag til alle :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar